Jeśli moje teksty pomogły Ci, albo po prostu uważasz je za wartościowe, możesz wesprzeć mnie za pomocą powyższego guzika:)
Czym jest BUWo Index?
BUWo Index to w skrócie informacja, ile kilometrów musiałaby mieć dostawa na Uber Eats, lub Bolt Food, żeby zapłacono za nią więcej niż za dostawę w Wolt. W Uberze założenie to dotyczy wyłącznie kursów rowerowych. W przypadku kursów na skuterze, lub samochodem, nie ma możliwości, aby dostawca jedzenia mógł liczyć na większe zarobki za kurs na Uber Eats, niż na Wolt. Wyjątkiem mogłyby być tu długie kursy z błędem w nawigacji Ubera, ale to sytuacja hipotetyczna. Na Bolcie taka możliwość istnieje, dlatego też mamy dwie tabelki dla Bolta. Rybryka Bolt 1 dotyczy porównania kursów rowerowych, Bolt2 natomiast dotyczy porównania kursów na skuterze lub samochodem. Kiedy kurs na Bolt, albo Uber nie ma szans być bardziej opłacalny niż w Wolt na dystansie dłuższym niż 9km w tabelce pojawi się wartość – „poza skalą”.
Główny powód stworzenia BUWo index, to kontrola zmian stawek w poszczególnych aplikacjach. Poniżej wklejał będę historyczne notowania BUWo. Pozwoli nam to porównywać zarobki, które uzyskuje dostawca jedzenia w obydwu aplikacjach w poszczególnych miesiącach. Klikając w datę w tabelce historycznej przejdziecie do moich opisów do poszczególnych notowań BUWo na Facebooku. Jeśli analizujecie Index, porównujecie do minionych miesięcy, albo do poprzedniego roku (ostatecznie już za kilka tygodni będzie to możliwe), te opisy mogą być bardzo cenne.
Więcej informacji o tym ile pieniędzy może uzyskać dostawca jedzenia znajdziesz tu – zarobki Uber Eats, zarobki Wolt
Akutalny BUWo Index – dostawca jedzenia zarobki
Pora | Uber | Bolt vs Wolt Rower | Bolt vs Wolt zmotoryzowany |
---|---|---|---|
Rano 8-12 | 4,3km | 3,0km | 5,4km |
Lunch 12-16 | 3,6km | 2,8km | 4km |
Popołudnie 16-20 | 3,2km | 2,6km | 4,6km |
Wieczór 20-24 | 4,8km | 3,4km | 6,9km |
Promki | Uber: 18d-27zł/20d-35zł/23-46zł | Bolt: BRAK! | Wolt: 2x30zł za 9d w 3h + 30 za 14d w 8h |
Co to jest BUWo Index? | Data 19.01.2023 czwartek |
Dostawca jedzenia zarobki – Zastrzeżenia
Skąd dane
UWo tworzone jest na podstawie średnich stawek w Wolt i mnożników w Bolt i Uber Eats. W przypadku Ubera do 1.07.2022 używałem mnożników z najbardziej reprezentatywnej strefie w Warszawie czyli Centrum. W wakacje przestała być ona jednak reprezentatywna, gdyż stała się jedyną dzielnicą bez mnożników przez sporą część tygodnia. Od 15.07 do porównania biorę więc średnią z mnożników w Centrum i drugiej kluczowej strefy obejmującej między innymi Mokotów i tzw Mordor
Jeśli chciałbyś stworzyć BUWo dla swojego miasta napisz do mnie. Prześlę Ci arkusz kalkulacyjny, który to liczy. Potem wystarczy, że będziesz mi przesyłać dane mniej więcej co tydzień, bo tak planuję to aktualizować. Oczywiście aby to zrobić, musisz mieć dane z Wolt i Uber. Mnożniki i promocje Bolt są powszechnie dostępne na ich kanale w Telegram. Jeśli jesteś kurierem innej apki w Wawie i chciałbyś poszerzyć UWo o nią, to też daj znać. Zobaczymy czy da się ją dodać.
Uber Eats i Bolt mogą mieć różne stawki każdego dnia tygodnia, natomiast Wolt określa je 2 razy w tygodniu. Jeden zestaw stawek przypisany jest dniom roboczym, oprócz tego inny jest przypisany weekendowi.
Rozbieżność z rzeczywistością
Warto mieć na uwadze, że wynik Ubera w rzeczywistości jest nieco lepszy niż wynikałoby to z UWo. Uber liczy kilometrówkę według swojej nawigacji. W związku z tym – szczególnie na rowerze – kurierzy korzystając ze znanych sobie skrótów, zwykle przejeżdżają mniejszy dystans, niż ten za który Uber płaci. Czasami bywa to nawet połowa odległości. W Wolcie jest to linia prosta i realny dystans może być tylko dłuższy, niż ten zapłacony. W Bolt Food dystans jest liczony, tak jak w Uberze według nawigacji. Dodatkowo dochodzi też możliwość otrzymania dodatkowej gratyfikacji za przedłużony czas oczekiwania.
Od 20.04.2022 Wolt wprowadził dodatek za długi dojazd. Dla rowerów jest to 10gr za 100 metrów powyżej 1km, natomiast samochody i skutery mają tę stawkę jeszcze podwojoną. UWo dotyczy kursów rowerowych, tak więc opłaty za dojazd są bardzo symboliczne. W grudniu 2022 Uber Eats czasowo wprowadził opłatę za dojazd jest to 6gr za 100m powyżej km. Opłata dodawana jest w każdy piątek zbiorczo za 7 dni. Opłata za dojazd póki co przewidziana jest w UE do 31.01.2023.
Bonusy
Druga sprawa to możliwość wykonania questa. O ile Bonus w Wolcie wymaga dużo szczęścia i sprawności w dostarczaniu, o tyle w Uberze bywa, że – szczególnie na 1 poziomie – jest to tylko kwestia czasu i determinacji. W przypadku gdyby średnia kwota Questa na kurs wynosiła 3,6zł (a bywa i większa), wówczas od UWo można by odjąć 2 kilometry.
Warto mieć na uwadze, że zdarza się, że questy w Uber Eats dotyczą danej strefy. Jeśli w danym notowaniu jest informacja, że quest dotyczy Centrum, oznacza to, że wszystkie kursy muszą zaczynać się w tej dzielnicy. Kursy rozpoczynane w innych strefach liczą się do oddzielnych questów dla danej dzielnicy – a zadanie tam może być zupełnie inne. Teoretycznie w takie dni, dostawca jedzenia możne liczyć na dodatkowe zarobki z różnych dzielnic. Może też jednak wyjść na to, że zrobimy dużo kursów, ale nie ukończymy żadnego questa. Bonusy w Bolt mają najczęściej charakter tygodniowy. Są one realne do osiągnięcia, ale raczej tylko dla kurierów, którzy skupiają się na Bolt i jeżdżą regularnie, a nie dorywczo.
Szczególne zastrzeżenia do Bolt
W Bolt jest malutka podstawa 3,5zł, natomiast bardzo korzystna kilometrówka 2,1zł, powoduje, że przy dużych mnożnikach (a takie potrafią być w Bolt) opłacalność kursu rośnie lawinowo wraz z jego dystansem.
Porównując aplikacje warto mieć na uwadze, że w Bolt są duże rozbieżności, jeśli chodzi o porę dnia. Kursy w godzinach lunchowych (których dotyczy poniższa tabela) Bolt proponuje dużo lepsze stawki niż w pozostałych częściach dnia.
Historyczne BUWO – godziny lunchowe (Warszawa Centrum + Mokotów)
Data | Uber (12-20) | Bolt1 (12-20) | Bolt2 (12-20) | Bonus Wolt | Quest Uber | Bonus Bolt |
---|---|---|---|---|---|---|
19.01.2023 Czwartek | 3,4km | 2,7km | 4,3km | 2x30zł za 9d + 30zł/14d | 18d-27zł/20d-35zł/23-46zł | BRAK! |
12.01.2023 czwartek | 2,5km | 2,35km | 3,9km | 2x30zł za 9d + 30zł/14d | 18d-45zł/20d-55zł/23-69zł | BRAK! |
4.01.2023 środa | 2,5km | 2,35km | 3,9km | 2x30zł za 8d + 30zł/14d | dzielnicowe do nieco ponad 3+zł/d) | BRAK! |
29.12.2022 czwartek | 2,5km | 1,95km | 3km | 2x30zł za 8d + 30zł/14d | dzielnicowe do nieco ponad 3+zł/d) | BRAK! |
22.12.2022 czwartek | 5,2km | 2,2km | 3,4km | kilka trudnych opcji + 1 bardzo łatwa 50zł za 10d | 2 łatwe godzinowe (+ok 3zł/d) + dzielnicowe do 4+zł/d) | BRAK! |
8.12.2022 czwartek | 5km | 3,05km | 5,85km | 2x(30zł/9d) + 30zł/14d | 2 łatwe. Do 46zł przy 15 kursach + centrum | BRAK! |
27.11.2022 Niedziela | 5,7km | 2,3km | 3,85km | 30 za 13d (8h) | 4 łatwe. Nawet do 129zł przy 24kursach | tygodniowy 360zł za 90d |
20.10.2022 czwartek | 5,4km | 3,1km | 6.5km | 25zł za 9d (2x3h) + 25 za 14 (7h) | 25zł-14d/32zł-16d/45zł-20d (12h) + atrakcyjny dla Centrum i Moko | pon-pią : 80d-400zł / 60d-240zł/ 45d- 150zł / + dodatek 2-4zł w godzinach szczytu |
9.10.2022 weekend | 5,65km | 3,7km | poza skalą | 30zł zq 15d (8h) | 23zł-16d/39zł-17d/72zł-22d (12h) | cały weekend 110zł 20d/200zł-30d |
27.09.2022 wtorek | 5,0km | 3,25km | 7,35km | 25zł za 9d (2x3h) + 25 za 15 (7h) | 23zł-13d/32zł-16d/43zł-19d (12h) | pon-pią 5x6h: 50d-400zł / 40d-240 30d- 150zł / 20d – 80zł |
11.09.2022 weekend | 5,85km | 4,35km | poza skalą | 35zł za 15d (7h) | 20zł-16d/29zł-19d/44zł-22d (12h) | Bolt tygodniowy: 70d-100zł/ 90d – 200zł / 110d – 300zł |
31.08.2022 środa | 5,1km | 3,7km | poza skalą | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 11zł-13d/21zł-15d/38zł-19d (12h) | Bolt tygodniowy: 70d-100zł/ 90d – 220zł / 110d – 330zł |
21.08.2022 weekend | 5,85km | 4,35km | poza skalą | 25zł za 10d (4h) | 13zł-16d/27zł-19d/44zł-22d (10h) | brak |
10.08.2022 | 5,0km | 3,9km | poza skalą | 30zł za 9d (2 x po 3h) | Uber: godziny 10-22 11zł-13d/21zł-15d/38zł-19d | brak |
30.07.2022 weekend | 5,4km | 3,45km | poza skalą | 25zł za 10d (4h) | 14zł-12d/25zł-16d/42zł-20d (10h) | brak |
19.07.2022 robocze | 5,15km | 3,7km | 5,5km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | Uber Centrum g11-22 6d-6zł/ 10d-20zł/16d-48zł | Bolt dzienny – 15d – 60zł |
15.07.2022 | 5,6km | 3,4km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | Uber Centrum: g 11-22 7d-25zł /10d-42zł / 16d- 80zł | Bolt tygodniowy: 60d-100zł/ 80d – 200zł / 100d – 300zł | |
1.07.2022 | 7,0km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 10zł – 14 / 29zł-17 / 52zł-20 (12h) | |||
23.06.2022 | 4,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 19zł – 14 / 42zł-16 / 68zł-20 (12h) | |||
15.06.2022 | 4,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 23zł – 13 / 43zł-15 / 72zł-19 (12h) | |||
9.06.2022 | 4,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 26zł – 14 / 47zł-16 / 76zł-20 (12h) | |||
2.06.2022 | 4,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 20zł – 13 / 44zł-15 / 73zł-19 (12h) Dodatkowo 25zł za 6d (6h) | |||
25.05.2022 | 4,8km | 30zł za 8d (2 x po 3h) | 20zł – 13 / 44zł-15 / 73zł-19 (12h) | |||
18.05.2022 | 4,8km | 30zł za 8d (2 x po 3h) | 26zł – 13 / 45zł-15 / 76zł-19 (12h) | |||
11.05.2022 | 4,8km | 30zł za 8d (2 x po 3h) | 33zł – 13 / 45zł-15 / 76zł-19 (12h) | |||
4.05.2022 | 4,8km | 30zł za 8d (2 x po 3h) | 33zł – 13 / 45zł-15 / 76zł-19 (12h) | |||
26.04.2022 | 5,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 33zł – 13 / 48zł-16 / 76zł-19 (12h) | |||
20.04.2022 | 5,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 33zł – 13 / 45zł-15 / 76zł-19 (12h) | |||
11.04.2022 | 5,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 38zł – 15 / 51zł-17 / 84zł-21 (12h) | |||
4.04.2022 | 5,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 42zł – 12 / 68zł-16 / 105zł-21 (12h) | |||
28.03.2022 | 5,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 28zł – 10 / 53zł-15 / 84zł-21 (12h) | |||
21.03.2022 | 5,8km | 30zł za 9d (2 x po 3h) | 30zł – 10 / 53zł-15 / 84zł-21 (12h) | |||